Jag är Zlatan

Alltså Zlatan. Vilken jävla stjärna! Men det kan inte vara lätt att heta Zlatan i alla lägen.

Jag är ett stort fan av självbiografiböcker och jag får oftast en "aha" upplevelse av dom. Att deras liv inte alltid har varit så som man trott. Att det ligger någonting ljupare i det hela. Och precis så är det ju med Zlatan. Man har läst så mycket om honom i tidningarna och trott på det dom har skrivit. Man att Zlatan har haft (eller har väl fortfarande) ett bråk med Aftonbladet efter det dom har skrivit om honom hade man ingen aning om.

Alla vill vara Zlatan och man tror ju att man skulle vilja vara honom lite mer efter att man läst boken. Men jag vill vara honom lite mindre efter att ha läst boken. Han lär oss något viktigt. Hur hårda människor än kan vara, vad dom än säger till dig, var alltid dig själv, alltid. Vad som än händer. För är du inte det så kommer inte du att må bra och du kommer knappast att bli bättre.

Zlatan är en kung i mina och många andras ögon, men ibland sjunker han. Många gånger har man tänk, "Skärp dig Zlatan, sluta runt med att bara gå där uppe på toppen och glo, gör något vettigt, hjälp dom andra!" Men han har ju en anledning till varför han gör så. En jävligt bra sådan. Utan det skulle kanske inte Zlatan vara en sån jävla bra Zlatan som han faktiskt är.

Han har ju haft sina bråk med både tränare och spelare som han skriver om. Många är arga för att dom inte får försvara sig och det kan man väl förstå. Men hur skulle det se ut om alla som är med ska skriva en egen ruta om hur dom ser på saken, boken skulle ju bli tjockare än bibeln! Och dessutom är det ju Zlatans bok, alltså Zlatans syn på saken.

Har ni inte läst den så tycker jag att ni ska göra det! Helt klart!
Jag ger boken 6 guldbollar av 6 möjliga.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0